Generel Information:
AutoBozz.dk (Bozz.dk v/ Martin Gavlshøj Berg (enkeltmandsvirksomhed))
Hedegårdvej 35
7620 Lemvig
Danmark
Tlf. +45 87885030
cvr : 29117055
Produktinformation:
Varerne på siden er son udgangspunkt NOS (new old stock), det betyder at varen er ubrugt men har stået på lager i mange år. Det kan betyde at evt original emballage er skadet eller mangler. Vi vil forsøge så vidt muligt at skrive det oprindelige vare nr. på men da der er tale om gamle varer kan det være en udfordring at finde dem. Vi vil efter bedste evne forsøge at beskrive varen så køber kan verificere at varen er den man ønsker, ved tvivl så kontakt os og vi vil være behjælpelige med yderligere info og billeder.
Vi opdeler ikke originale og uoriginale varer så delen på billedet viser kun hvilken del der er tale om, da der kan være flere producenter af samme del, kan billedet vise en anden producent end den du modtager, delen er dog den samme.
Vi checker varernes stand inden de kommer på lager, men det kan være svært at kontrollere at varen er 100% som den skal være, Vi beder derfor dig indgående om at sammenligne den købte vare med den gamle del og sikre at den passer og er fuldt funktionsdygtig inden montage. Ved defekter bedes du reklameres til vores support inden montage og den vil blive enten erstattet eller køber vil få pengene retur. Hvis du monterer en vare, som tydeligvis er defekt, erstatter vi ikke følgeskader ved fejlmontering eller ved montering af skadet vare. Vi dækker kun indirekte skader, som følger af ufravigelig dansk lovgivning.
Betaling:
MobilePay, Bankoverførsel, Dankort, MasterCard, VISA, Visa Electron, ViaBill, eller kontakt betaling ved afhentning.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Leveringstider:
Forsendelse sker med PostNord eller GLS, prisen afhænger at vægt og vare men start fra 46,-, se estimat i indkøbkurven.
Varerne leveres under normale omstændigheder inden for 1 – 3 hverdage.
Der kan forekomme dage med forlænget leveringstid fx. i forbindelse med ferie og helligdage. Ved forlænget leveringstid vil det være oplyst i toppen af siden og i checkud ved valg af forsendelse.
Fortrydelsesret:
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@bozz.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Link til standard fortrydelsesformular https://www.emaerket.dk/external-files/pdf/standardfortrydelsesformular.pdf
Vi anbefaler der bruges vores online returformular. https://autobozz.dk/return-note/
Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Hvis du vil være sikker på at få alle dine penge tilbage, må du håndtere varen på samme måde, som man normalt ville få lov til i en fysisk butik, der sælger samme vare. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at den er returneret.
Varen sendes til:
Bozz.dk v/ Martin Gavlshøj Berg
Hedegårdvej 35
7620 Lemvig
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Fortrydelsesret i erhvervskøb:
I b2b er der ingen fortrydelsesret.
Reklamation:
AutoBozz.dk yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Du bedes fremvise faktura til AutoBozz.dk i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har opdaget manglen ske til AutoBozz.dk inden rimelig tid, ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen.
Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.
Er reklamationen berettiget, fremsender vi en returlabel til returnering af din ordre ellers refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi tilbagebetaler ikke fragtomkostninger uden gyldig kvittering for returnering.
Varen sendes til:
Bozz.dk v/ Martin Gavlshøj Berg
Hedegårdvej 35
7620 Lemvig
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Ansvarsfraskrivelse:
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes force majeure.
Vi beder derfor dig indgående om at sammenligne den købte vare med den gamle del og sikre at den passer og er fuldt funktionsdygtig inden montage. Ved defekter bedes du reklamere til vores support inden montage, og den vil blive enten erstattet eller du vil få pengene retur. Hvis du monterer en vare, som tydeligvis er defekt, erstatter vi ikke følgeskader ved fejlmontering eller ved montering af skadet vare. Vi dækker kun indirekte skader, som følger af ufravigelig dansk lovgivning.
Bemærk, at når du køber varer, som er produceret for årtier siden, så kan varerne efter omstændighederne have en naturligt kortere holdbarhed, end nyproducerede tilsvarende varer ville have. Visse fejl vil således ikke være omfattet af reklamationsretten, hvis varen har haft den holdbarhed, robusthed og de egenskaber, som man med rimelighed kan forvente
Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@bozz.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik:
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Bozz.dk v/ Martin Gavlshøj Berg og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på AutoBozz.dk er Bozz.dk v/ Martin Gavlshøj Berg.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@bozz.dk
Forbehold for ændringer:
AutoBozz.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer. Når du har indgået en aftale med os, så gælder de vilkår for aftalen, som vi havde på aftaletidspunktet